Психологічна просвіта для педагогів




         У батьків та вчителів є багато можливостей поспостерігати за різними типами учнів та, як вони себе поводять за буденними справами. Наприклад, подивитися хто як записує домашнє завдання. Припустимо, воно записане на дошці:
1.Візуал сприймає інформацію в основному візуально, тому йому недостатньо слухати пояснення вчителя - йому необхідні схеми, графіки, макети, ілюстрації. Для включення візуалів в роботу рекомендується використовувати дієслова, активізують зорову систему: подивися, бачиш, уяви собі і так далі, а також слова, що описують колір, форму, розмір об'єкта. У візуалів швидка мова і висока швидкість реакції, так як вони мислять образами.
2. Кінестетик не може всидіти на місці в момент пояснення нового матеріалу - адже засвоєння інформації у нього йде через рух. Розуміння цієї особливості допоможе дорослим терпиміше ставитися до непосидюх, в розмові з якими краще використовувати слова і приклади, пов'язані з описом рухів і відчуттів - доторкнися, відчуй, візьми, пройдися (по тексту). Мова кінестетиків зазвичай уповільнена, тому що вони прислухаються до своїх тілесних відчуттів.
3.Діти з ведучим аудіальним каналом сприймають інформацію в першу чергу «на слух». Активізація цього каналу відбувається за допомогою слів: послухай, почуй, прислухайся. Аудіали відрізняються логічністю і раціоналізмом мислення, їх мова розмірена, ритмічна і послідовна.
Навчальна програма в основному орієнтована на візуалів. Кінестетики і аудіали змушені «перекладати» навчальний матеріал на свою мову, що вимагає додаткових сил і часу, приводячи часом до хронічної неуспішності. Кінесіологам допоможе визначенння «ведучого» око і вухо - щоб посадити учня зліва чи справа на такій відстані від дошки, яке дозволить йому засвоювати інформацію в максимальному обсязі.
          Багато що може дати спостереження за учнями під час перерви.
  1. Візуали: частіше за все залишаються в класі, якщо більшість учнів з нього виходять.  Для нього головне – можливість спокійно поринути в свої зорові образи. Але йому можуть помішати шумні діалоги аудіалів чи рухливі ігри кінестетиків. Тоді він воліє вийти в коридор, де буде спостерігати за іншими учнями чи роздивлюватись інформацію на стінах.
  2. Аудіали: використовують перерву, щоб наговоритись. Особливо якщо на попередньому уроці приходилося «тримати ріт на замку».
  3. Кінестетик: йому перерва потрібна для того щоб порухатись та розім’ятись.  
         Ці спостереження говорять про те, що кожна дитина інстинктивно вибирає   спосіб відновлення сил притаманний лише їй.
         Спеціалісти кажуть, що від візуала можна вимагати швидкого розв’язування задач. Візуалу потрібний під рукою листочок, на якому процес осмислення і запам’ятовування матеріалу можна малювати, креслити. Можна використовувати комп’ютер і проекційну техніку для пояснення теми. Від аудіала – швидкого повторення почутого  матеріалу; від кінестетика краще не чекати не того, не іншого – він потребує іншого відношення, йому потрібно більше часу та терпіння  зі сторони вчителів та батьків.
                У класі рідко буває без зауважень. Найбільший ефект буде, якщо ви зробите його відповідно до способів сприйняття інформації даної дитини. Візуалу краще зробити сигнал рукою, аудіалу тихенько промовити: «уважно чи тихіше». А кінестетику достатньо положити руку на плече.
         Джерело: http://shkolazhizni.ru/

Комментариев нет:

Отправить комментарий